CZYM JEST SIX SIGMA

    CZYM JEST SIX SIGMA?

    Metodologia Six Sigma jest repozytorium różnych sprawdzonych zasad i technik jakości.  Opracowana na podstawie koła jakości Williama Edwardsa Deminga, Six Sigma składa się 5 faz.

    • Zdefiniuj,
    • Zmierz,
    • Analizuj,
    • Popraw,
    • Skontroluj

    Specjaliści Six Sigma przechodzą przez wszystkie etapy i optymalizują procesy biznesowe krok po kroku.

    DLACZEGO SIX SIGMA?

    Sigma (σ) jest literą alfabetu greckiego, która oznacza się standardowe odchylenie w populacji. Celem metodologii Six Sigma (6σ) jest proces wolny od wad. Poziom sigma wskazuje na zakres osiągnięć organizacji w dążeniu do procesu wolnego od was. Osiągnięcie poziomu sigma 6 oznacza dosłownie: popełniasz pomyłkę jedynie 3,4 razy na milion. (to znaczy, że na milion faktur masz do wysłania tylko trzy faktury korygujące).

    Przy pomocy praktycznych przykładów nasi doświadczeni trenerzy zapewnią ci znajomość metodologii Six Sigma.

    SIX SIGMA JAKO METODOLOGIA

    Tradycyjne organizacje akceptują poziom sigma 2-3, co oznacza, że te organizacje w rzeczywistości akceptują w 67.000 do 308.000 defektów na milion możliwości. Rosnące zapotrzebowanie na jakość ze strony konsumentów rodzi świadomość, że organizacje muszą działać na wyższym poziomie sigma. Metodologia Six Sigma dostarcza wskazówki dla strukturalnego doskonalenia procesów biznesowych w celu osiągnięcia pożądanego poziomu sigma bez dużych nakładów inwestycyjnych lub głębokiej restrukturyzacji.

    Między innymi metodologia Six Sigma uwzględnia:

    • Poprawę wydajności, jakości i zadowolenia klienta
    • Punkty zwrotne dla “nierozwiązywalnych” problemów
    • Krótki czas zwrotu kosztów i wysoki zwrot z inwestycji (ROI)
    • Solidny plan działania (mapa drogowa) z konkretnymi narzędziami
    • “Lepsze jest tańsze” – Mikel Harry

    Six Sigma jest zorientowanym na projekt podejściem do doskonalenia procesów, które wykorzystuje strukturę organizacyjną skupioną na metodologii Six Sigma w celu zapewnienia pomyślnego wdrożenia.

    WYMAGANIA KLIENTA JAKO NORMA DLA DZIAŁANIA

    Glos klienta (wymagania klienta) stanowi punkt wyjściowy projektu Six Sigma. Organizacje pracujące w oparciu o metodologię Six Sigma są znane z wysokiego poziomu zadowolenia swoich klientów i światowej klasy osiągnięć, jeżeli chodzi o jakość. Metodologia Six Sigma zapewnia konkretne i praktyczne narzędzia do mapowania wymagań klientów i wykorzystania tych informacji jako punktu wyjścia dla doskonalenia procesów.

    PRODUKCJA KONTRA USŁUGI

    Six Sigma jest metodologią zarządzania jakością, która pierwotnie skupiała się na redukcji zmian w przemyśle wytwórczym.  W przeszłości często uważano, że jakość w sektorze usług nie może być łatwo mierzona. W ciągu ubiegłego dziesięciolecia przyjaciele i wrogowie zgodzili się co do tego, że procesy w sektorze usług można mierzyć i w ten sposób dostarczają one cennych danych dla redukcji zmian.

    SZKOLENIE W ZAKRESIE THE SIX SIGMA

    Jak wspomniano wcześniej, wdrażanie Six Sigma będzie wymagało struktury organizacyjnej z różnymi rolami, poczynając od sponsora poprzez lidera projektów po wsparcie administracyjne. Te role będą pełnione przez specjalistów Six Sigma, określanych jako Yellow Belts, Green Belts, i Black Belts (żółte pasy, zielone pasy i czarne pasy). The Lean Six Sigma Company prowadzi kursy dla tych pasów. Dowiedz się więcej o kursach.

    Czy ten artykuł był pomocny?

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Courses where 'CZYM JEST SIX SIGMA' is part of the program

    Want to know more about CZYM JEST SIX SIGMA? Visit the product pages of the following courses...