Lean Management

Lean Six Sigma w sektorze turystycznym

Chociaż Lean Six Sigma została pierwotnie opracowana dla sektora przemysłowego, metodologia ta jest coraz częściej stosowana również w sektorze usług, w tym w sektorze turystycznym. Przecież jest to bardzo konkurencyjny sektor, z często niskimi marżami i silną presją, aby w dalszym ciągu oferować klientowi dobrą jakość przy stale rosnących kosztach. W tym kontekście zastosowanie Lean […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Czy szybsze jest tańsze?

Nasi klienci nie chcą tego szybciej, po prostu chcą tego dobrze za pierwszym razem! Często słyszane wypowiedzi menedżerów, którzy mają wątpliwości co do wyboru projektów doskonalących. Stwierdzenie to może wynikać z wewnętrznej motywacji, by zarabiać więcej, robić więcej marży. Wielu menedżerów nadal uważa również, że szybsze działanie w pojedynkę jest możliwe przy większej liczbie osób […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Lean Six Sigma – paczka i klient

Lean Six Sigma: Metodyka czy sposób myślenia? Lean Six Sigma: Metodyka czy sposób myślenia? Często słyszałem opinię, że Lean Six Sigma jest niczym więcej niż metodyką doskonalenia procesów, ukierunkowaną na wzrastającą produktywność oraz zmniejszanie zmienności i marnotrawstwa. Oczywiście, w tym twierdzeniu jest trochę prawdy, ponieważ jest to coś, czego nawet najbardziej buntowniczy zwolennik Lean Six […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Lean Six Sigma Yellow Belt dla opieki zdrowotnej

Lean Six Sigma dla opieki zdrowotnej Lean Six Sigma jest metodyką doskonalenia procesów, mającą na celu promowanie ciągłego doskonalenia wewnątrz organizacji. W celu zaspokojenia wzrastającego zapotrzebowania na opiekę, sektor opieki zdrowotnej może wykorzystywać tę metodologię do usprawniania swoich procesów, redukcji marnotrawstwa oraz maksymalizacji wartości pacjenta w celu zapewnienia opieki na światowym poziomie. Wyzwania organizacyjne w […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Lean jest dla każdego!

Lean nie jest dla nas, ponieważ tak naprawdę chcemy zapewnić jakość naszym klientom Jakiś czas temu byłem zmuszony poddać się poważnej operacji. Wiele osób z personelu pytało mnie, co robię zawodowo (prawdopodobnie po to, aby uspokoić nerwy). Oszołomiony działaniem środków przeciwbólowych i samym bólem najczęściej odpowiadałem “…coś z Lean i Six Sigma”. Było przyjemnie usłyszeć, […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Identyfikacja marnotrawstw w codziennych czynnościach domowych

Wszyscy znamy to uczucie- robisz coś od lat i zawsze przy tym czujesz, że całkowicie marnujesz swój czas. Zdarza się, że samo zadanie nie jest marnotrawstwem, ale sposób, w jaki go realizujemy jest pełen zbędnych, nieefektywnych czynności. Lean Manufacturing mówi o “7 rodzajach marnotrawstwa”.  Często określanych przez wielu jako TIMWOOD (Transportation – zbędny transport, Inventory […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Kaizen event: skrócić czas obsługi reklamacji z 9 do 2 dni!

Sieć handlowa Kwantum sprzedaje wszelkiego rodzaju produkty. Oprócz produktów Kwantum świadczy również usługi tapicerowania. Jest to zlecane podmiotowi zewnętrznemu. Gdy coś pójdzie nie tak, do rozwiązania reklamacji jest 9 dni. Nasz uczeń rozpoczął pracę z metodą Lean, aby skrócić ten czas realizacji. Jesteście ciekawi, jak sobie z tym poradził? Możesz o tym przeczytać w tym […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Odpowiadaj klientowi za pierwszym razem dzięki Lean Six Sigma

Call center firmy Eneco stara się pomóc klientowi za jednym zamachem. W tym przypadku ważne jest, aby przychodzący ruch telefoniczny jak najszybciej docierał do właściwego działu. W firmie Eneco regularnie zdarzało się, że tak nie było i dlatego rozpoczęto projekt Lean Six Sigma. Sytuacja Ruch przychodzący w Eneco trafiał do właściwego działu w 30% przypadków. […]

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Zapoznaj się z naszym katalogiem, aby uzyskać pełny obraz naszych kursów szkoleniowych.

POBIERZ NASZ KATALOG