Lean Six Sigma – przykład zastosowania 3

Naszą misją jest wyszkolenie jak największej grupy specjalistów Lean Six Sigma i umożliwienie ich organizacjom zdobycia przewagi konkurencyjnej. Aby umożliwić specjalistom Lean Six Sigma wnoszenie wkładu do najlepszych organizacji, pomagamy im z niezbędnymi umiejętnościami udokumentowanymi w CV. To, co robimy, nie pozostaje niezauważone. Dlatego z przyjemnością przedstawiamy Państwu nasze przykłady projektów.

Poznaj kolejną porcję praktycznych przykładów naszych projektów. Dziś usługi mieszkaniowe, operator sieci oraz kredyt hipoteczny.

Szybki, prosty i łatwo dostępny w De Kwadrantgroep

De Kwadrantgroep to przedsiębiorstwo społeczne, które dostarcza produkty i usługi mieszkaniowe, opiekuńcze i związane z opieką. Jedną z części jest Centrum Ekspertyz, w którym pracuje około 100 praktyków. Robią to częściowo w ramach instytucji, ale coraz częściej w sąsiedztwie. Dzieje się tak, ponieważ wzrasta złożoność opieki domowej. Dobra dostępność praktyków dla klientów, współpraktyków i polecających jest niezbędna. Jednak bycie dostępnym powoduje duże obciążenie pracą i utratę produktywności. Lean Six Sigma musi osiągnąć poprawę czasu realizacji i jakości. Z ostatecznym celem: 90% klientów ma satysfakcjonującą odpowiedź na swoje pytanie w ciągu jednego dnia roboczego. Projekt Lean Six Sigma z dumą przyniósł rezultaty: zrównoważone zajęcie sekretariatu, w którym uwzględnia się znaczenie zapotrzebowania klientów. Projekt dostarczył konkretnego kierunku rozwiązania i związanego z nim planu wdrożenia, który został entuzjastycznie przyjęty zarówno przez komitet sterujący, jak i pracowników!

Zmniejsz brakujące metry

To studium przypadku dotyczy operatora sieci, który dostarcza całą infrastrukturę dla energii elektrycznej i gazu. Częścią tego są liczniki gazu i energii elektrycznej, które obecnie na dużą skalę wymieniane są u klientów. To zadanie od rządu, które wymaga wiele. Pomyśl o prawidłowej i bezpiecznej instalacji liczników oraz dobrym zapisie administracyjnym w systemach. Dzięki rejestracji w systemach przestrzegane są przepisy i regulacje, a dostawcy energii otrzymują prawidłowe dane pomiarowe. Tak ważne! W niektórych sytuacjach niestety zdarzyło się, że liczniki zostały założone zbyt późno lub nie trafiły do ​​administracji. Nazywamy to „brakującym licznikiem”. Prowadzi to do dodatkowej pracy i skarg ze strony firm energetycznych. Zadanie polegało na zmniejszeniu populacji „brakujących liczników” dzięki podejściu projektowemu Lean Six Sigma. Wykorzystano dane, do projektu dołączono osoby, które mogą wywierać wpływ, opracowano schemat rybiej kości i przeprowadzono warsztaty mające na celu rozwiązanie największego problemu. Umożliwiło nam to zmniejszenie części problemu dzięki interwencjom procesowym dla największej przyczyny problemu. W firmie pojawiła się również świadomość, jak ważne są terminowe i prawidłowe odbiory liczników. Jeszcze nas tam nie ma, ale zdecydowanie jesteśmy na dobrej drodze!

Skróć czas realizacji procesu hipotecznego

Usługodawcy finansowemu zlecono skrócenie czasu realizacji nowego kredytu mieszkaniowego. Klient wydaje się być z tego niezadowolony. Nawiązanie kontaktu zajmuje dużo czasu, a klient może przyjść na konsultację dopiero po kilku tygodniach. „Czas na działanie!” powiedział kierownik hipoteki. Celem jest zwiększenie liczby zgłoszeń o 85% w ciągu 1 dnia roboczego, liczby zgłoszeń o 70% oraz skrócenie czasu oczekiwania na przesłanie wyceny do 1 dnia. Trudne cele, które wymagają dobrego podejścia. Nasz uczeń zabrał się zatem do pracy. Każdemu zespołowi w dziale została przydzielona osoba w zespole projektowym. Niektórzy członkowie zespołu rozpoczęli nawet szkolenie w zakresie zielonego pasa podczas projektu. To bardzo pomogło w tworzeniu wsparcia. Obecna sytuacja została zmapowana za pomocą analizy danych, a działania usprawniające zostały zdefiniowane i wdrożone. To znacznie skróciło czas realizacji. Wycieczka po „polach” uczy nas, że klienci są mile zaskoczeni szybkością. Klienci są również wyraźniej informowani, jaką drogą podążać i czego mogą od nas oczekiwać. Dzięki skonfigurowaniu początków dnia, pulpitu nawigacyjnego i monitorowania za pomocą raportów, proces ten jest również chroniony!

Zapoznaj się z naszymi szkoleniami, dzięki którym możesz zbudować kulturę ciągłego doskonalenia i wdrażać codzienne usprawnienia.

Przeczytaj o naszych kursach, zapoznaj się z Przewodnikiem Kursów lub pobierz Katalog Szkoleń.

 

Zapytaj o szkolenie Lean Six Sigma

  • DD slash MM slash YYYY

Zapoznaj się z naszym katalogiem, aby uzyskać pełny obraz naszych kursów szkoleniowych.

POBIERZ NASZ KATALOG