Immerse you further:

Kaizen event: skrócić czas obsługi reklamacji z 9 do 2 dni!

Sieć handlowa Kwantum sprzedaje wszelkiego rodzaju produkty. Oprócz produktów Kwantum świadczy również usługi tapicerowania. Jest to zlecane podmiotowi zewnętrznemu. Gdy coś pójdzie nie tak, do rozwiązania reklamacji jest 9 dni. Nasz uczeń rozpoczął pracę z metodą Lean, aby skrócić ten czas realizacji. Jesteście ciekawi, jak sobie z tym poradził? Możesz o tym przeczytać w tym artykule.

Jaki jest problem?

Jeśli wykładzina nie jest w porządku, tapicer nie może wykonywać żadnych prac. Czas realizacji reklamacji wynosił 9 dni kalendarzowych. Trwa to zbyt długo zarówno dla klienta, jak i dla tapicera. Dlatego Ingeborg Schrouff rozpoczęła projekt mający na celu skrócenie czasu rozpatrywania reklamacji.

Jak to rozwiązano?

Do naszego ucznia należy skonfigurowanie procesu i stworzenie instrukcji roboczych. Celem jest maksymalnie 2 dni robocze. Zostało to zrealizowane poprzez wydarzenie Kaizen. Wydarzenie Kaizen trwa 3-5 dni. To wydarzenie trwa od problemu do wdrożenia rozwiązań. Studentka nie zrobiła tego sama. Utworzono mały zespół, aby ten projekt zakończył się sukcesem. W skład zespołu wchodzą: jedna osoba z organizacji tapicerów, jedna osoba z planowania i jeden logistyk. Ponadto inne zaangażowane strony były na bieżąco informowane.

Wynik

Zespół skupił się na skróceniu czasu oczekiwania na rozpatrzenie. To tutaj pojawia się większość marnotrawstw. Czas realizacji reklamacji został skrócony do 2 dni roboczych. Dla wszystkich zaangażowanych przygotowano wizualne instrukcje pracy. W rezultacie wszyscy są jasno poinformowani o nowej metodzie pracy przy mniejszej ilości marnotrawstwa.

Czy chciałbyś również pracować wydajniej?

Gratulujemy naszej studentce Ingeborg Schrouff osiągniętego wyniku. Chcesz skrócić czas realizacji reklamacji, tak jak Ingeborg? A może masz inny proces, w którym jest dużo odpadów? Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwości.

Zapoznaj się z naszym katalogiem, aby uzyskać pełny obraz naszych kursów szkoleniowych.

POBIERZ NASZ KATALOG